Wij noemen hem liever de Auris met een koffer. Desalniettemin behoudt Toyota de Corolla benaming voor de elfde generatie alweer van de vierdeurs sedan.
Een Auris met een koffer. Zo kan je de Corolla samenvatten. Het is dan ook niet gek dat de styling gelijklopend is. Al komt de Corolla nog net iets braver over dan de - al relatief brave - Auris. Waarschijnlijk omdat de Corolla kopers (lees: de oudjes) meer houden van een conventionele styling.
De nieuwe Corolla belooft meer ruimte in het interieur dankzij de zo maar eventjes 100 mm langere wielbasis tegenover het vorige model. In totaal wordt hij toch maar 80 mm langer en 15 mm breder. De daklijn is wel 5 mm lager, want opa wil ook wel het coupégevoel. Toch kan je in de koffer nog 465 liter kwijt.
Onder de kap neemt de Corolla zonder blikken of blozen de motoren van de Auris over. Dieselen doe je met de 1.4 D-4D met 90 pk en 270 Nm. Rij je liever benzine - motoren waar je in het algemeen langer mee in eerste kan blijven - dan kan je kiezen uit de 1.33 VVTi benzine met 99 pk en 129 Nm, de 1.6 VVTi met 122 pk en 154 Nm of de 1.6 Valvematic met 132 pk en 160 Nm. Op lange termijn zal er waarschijnlijk ook wel een HSD hybrideversie verschijnen.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen