Citroën houdt C5 CrossTourer boven doopvont

citroen-c5-crosstourer

Op het autosalon van Genève heeft Citroën naast de C4 Cactus nog een primeur bij. Groter of kleiner dat hangt er van af hoe je het bekijkt. De C5 CrossTourer is een variant die gebruik mag maken van Hydractive III-ophanging. Comfort verzekerd dus. Maar dat is niet alles.

Want Citroën verzorgt niet alleen extra rijcomfort in de CrossTourer, ze voorzien ook technologieën die het rijgemak wat verhogen. Daaronder verstaan ze een achteruitrijcamera en intelligente tractiecontrole. Verder geniet de C5 CrossTourer ook een apart design, met 'specifieke vleugelextensies' en matgrijze dakrails.

hoger, lager

Ook zijn er 18 inch wielen in datzelfde matgrijs en werd de basishoogte verhoogd met 15 mm (vanaf 70 km/u zakt de Hydractive III-ophanging opnieuw wat naar de grond). Wie minder dan 10 km/u rijdt kan de basis zelfs verhogen met 6 centimeter, tot 40 km/u wordt dat 4 centimeter. De ophanging van de CrossTourer is beschikbaar in combinatie met alle motorisaties behalve de HDi 115 BVM en e-HDi 115 Airdream BMP6.

citroen-c5-crosstourer

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
B4 22:24
afbeelding van B4

Geen achterwielaandrijving omdat die anders een te grote concurrent gaat worden voor de 508 RXH?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws