Nissan 370Z Nismo krijgt nieuw gezicht

2015-nissan-370z-nismo-001-1

Nissan stelde zopas hun opgefriste 370Z Nismo voor. De opvallendste wijziging zit hem in de snoet. Eentje die nu eindelijk juist aanvoelt.

Versta ons niet verkeerd, we zijn enorme fan van de GT-R-light, maar de voorkant met dichtgewerkte bumper kon ons nooit overtuigen. Daar brengen ze bij Nissan nu verandering in. Op het grootste Nissan en Datsun event in Amerika, het ZDayZ-event, toonden ze de opgefriste 370Z Nismo, met knappe voorkant.

Eigenlijk had de Japanner er altijd al zo moeten uitzien met een op de Nissan GT-R geïnspireerde voorkant. Verder merken we LED-dagrijlichten op en een bumpervormgeving die eigenlijk wat weg heeft van die van de Ford Focus ST. Achteraan verdwijnt dan weer de knoert van een spoiler voor een meer sensibeler exemplaar. Verder merken we ook een nieuw setje 19-duims velgen op van velgenboer RAYS.

2015-nissan-370z-nismo-001-1

Met automaat

Binnenin maakt een nieuw setje zitmeubilair van Recaro zijn debuut en zouden - tegenover de vorige - meer steun moeten geven. Verder blijven rode accenten de plak zwaaien in het interieur. Opvallend, voor het eerst kan je een automaat terugvinden in de middenconsole. Naast de handbak met zes verzetten (die standaard SynchroRev heeft) is er nu ook een automaat met zeven trappen die beschikt over Downshift Rev Matching en - natuurlijk - flippers achter het stuur.

2015-nissan-370z-nismo-001-1

Geen motorische update

Motorisch zijn er geen veranderingen gemaakt. Al is de 3.7 V6-benzine meer dan potent met zijn 344 pk en 371 Nm. Er werd dan weer wel aandacht besteed aan de ophanging waardoor de snelle Nissan stabiele de bochten in kan duiken. Een sperdifferentieel is standaard op de 370Z Nismo. Van plan om er ééntje aan te schaffen? Wacht dan tot juli, dan staat deze update bij de dealer.

Tijdstip: 22:20
Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 1 reactie

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Techno Patat 22:32
afbeelding van Techno Patat

Ik was al fan, ben het nog meer! Enkel die grote spoiler mocht er wel op blijven van mij :P! Qua prijs/prestatie/fun kan je geen betere dedicated speeltje hebben denk ik! Recaro's zojn wel welkom, het enige dat niet perfect was voor mij waren de zetels :P!

Een automaat is voor de luierik zoals ik nog een leukere plus! Al zou dit toch niet gebruikt worden als daily met 30k km per jaar! Dus dan is een handbak zeker geen minpunt :-)!

Hot hatches kunnen rond een circuit misschien wel wat sneller zijn, of in de sprintjes! Maar dit op een natte parking en geen enkele hot hatch geeft evenveel fun op een week tijd als dit op een half uur :-)!

Uw reactie

tdbt-2019

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws