
Het vlaggenschip van Hyundai, de Genesis komt naar België. Met een prijs van 64.999 euro krijg je alle luxe die de Zuid-Koreanen hebben te bieden, vierwielaandrijving en een V6 in het vooronder.
Laten we meteen met de - niet optionele - deur in huis vallen. De Genesis zal enkel te koop zijn als full-option. Wat meteen ook de forse prijs van 64.999 euro verklaart voor deze luxesloep uit het E-segment. Al zal je je volgens Hyundai niet bekocht voelen.
Opties, opties overal... maar dan standaard
Oké, de lakkleur en de kleur van het interieur mag je nog net kiezen zonder meerprijs, al de rest krijg je zo mee uit de Hyundai-garage. Enkele opmerkelijk opties zijn daarbij de 360° omgevingscamera, Bi-xenon koplampen met dynamische bochtverlichting, elektrische stoelen voor- en achteraan verwarmd en geventileerd en een head-up display met navigatieaanduidingen. De rest van de lijst is te lang om op te sommen (al deden we het hier). Bedenk het en je krijgt het op dit Zuid-Koreaans vlaggenschip.

4WD met achterwielaandrijving
Onder de kap is het ook geen sensibele keuze. Geen geknepen tweeliter-diesel, wel een 3.8 V6 GDI-benzine met 315 pk en 397 Nm koppel. Een motor die in de Genesis Coupé al voor bergen zijwaarts plezier zorgde. Al zal dat in deze Genesis iets moeilijker zijn, alhoewel. De motor wordt in de sedan namelijk gekoppeld aan een automaat met 8 verhoudingen en een gloednieuwe HTRAC (Hyundai TRACtion) vierwielaandrijving. Interessant om weten, het systeem stuurt standaard 100% van de kracht naar de achterwielen. Bij gripverlies zal de HTRAC dan braafjes de kracht over de vier wielen verdelen. Een 4WD-systeem naar ons hart.
Visitekaartje
Hyundai heeft in België geen te hoge verwachtingen voor deze Genesis. Hij moet eerder dienen als een esthetisch visitekaartje voor het merk dat de technologie en luxe van Hyundai moet aantonen. Exclusiviteit boven volume. Toch is hij volgens het Zuid-Koreaanse merk door de band heen zo'n 9 tot 22% goedkoper tegenover zijn concurrenten (alle opties natuurlijk meegerekend). Die concurrentie komt vooral uit Duitse hoek. Denk dan aan een volgepakte Audi A6, BMW 5 Reeks of Mercedes E-Klasse. Al mag je natuurlijk ook niet de Jaguar XF Vergeten.

Als laatste lokmiddel voor de prijsbewuste CEO geeft Hyundai vijf jaar garantie, ongeacht de kilometers. Vanaf september zal je Hyundai's vlaggenschip kunnen bestellen bij een select clubje dealers.
Recente reacties
MINI-gamma ondergaat grote facelift, behalve Countryman en Clubman (2021)
Oei... Ze worden er met de jaren niet bepaald mooier op he.
Door FLP 19 uur geleden
BMW gaat snijden in modellenaanbod [vraag]
Alle modellen eruit die met een X beginnen en die er als een monovolume uitzien! En dat ze bij de...
Door Peter De Clercq 1 dag geleden
Vraag: Wat is er mis met LPG?
Kort: 1) garantie vervalt niet. (europese wetgeving) Juist. Maar je hebt verdomd...
Door Alex Toye 1 dag geleden
BMW gaat snijden in modellenaanbod [vraag]
- I3: was misschien goed als conceptcar of testcase, maar daar bleef het dan ook bij. - de 2-...
Door Christian 1 dag geleden