Volkswagen schudt het oubollig imago van de Golf Variant in één klap van zich af. Niet door er een zwaardere diesel in te lepelen, wel om meteen voor de van de pot gerukte R-versie te opteren. 300 pk in een Golf stationwagen met vierwielaandrijving. Daar zeggen wij geen nee tegen.
Het was geen groot geheim dat Volkswagen werkte aan de Golf R Variant. Echter is het wel een verrassing dat-ie zijn debuut krijgt volgende week op het autosalon van Los Angeles. Want stationwagens zijn nu niet meteen de grootverkopers in Amerika.
Zelfde recept, nieuwe verpakking
Onderhuids passen de Duitsers hetzelfde recept toe. Van de 2.0-liter TSI met 300 pk en 380 Nm, tot de vierwielaandrijving. Het is daarbij de eerste keer in de geschiedenis van de Golf dat de meest potente versie ook in stationwagentrim komt. Dankzij de DSG met zes verzetten snel je in 5,1 seconden naar de honderd (0,2 seconden trager dan de vijfdeursversie) en stuif je door tot een begrensde 250 km/u. Daarbij ligt het normverbruik op 7 liter per honderd kilometer en stoot hij 163 gram CO2 de lucht in.
TL;DR? De Golf R Variant is een Golf R die iets trager is, maar wel tot 1.620 liter aan bagage slikt. Prioriteiten stellen heet dat dan.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden