
Er was eerder vorig jaar al een officieuze mededeling maar vandaag werd het nieuws bevestigd dat de Brusselse Audi-vestiging vanaf 2018 de Audi Q6 mag gaan bouwen.
Vandaag wordt in Vorst nog de A1 in al zijn varianten geproduceerd. Vanaf 2018 verhuist de productie daarvan naar het Spaanse Martorell, waar Audi op dit moment in de Seat-fabrieken de Audi Q3 in elkaar zet. Die laatste ziet zijn productie dan weer verhuizen naar Hongarije.
Het wegvallen van de A1 in Vorst is slecht nieuws, ware het niet dat de werknemers zich geen zorgen hoeven te maken omdat in 2018 de Audi Q6 e-tron in de Belgische fabriek gebouwd zal worden. Die Q6 - Audi heeft het zelf over "de sportieve SUV tussen de Audi Q7 en de Audi Q5 in het productporfolio" - zal een gecombineerd rijbereik van zowat 500 km krijgen door de combinatie van elektro- en verbrandingsmotor. De Brusselse fabriek krijgt voor dit model haar eigen batterijproductie.

“De nieuwe productietoekenning aan de vestigingen verhoogt onze productie-efficiëntie en sterkt alle betrokken productiehuizen”, zegt Rupert Stadler, CEO van AUDI AG. “Hierdoor liften we verdere synergien in het Volkswagen Concern en bundelen we belangrijke sleutelcompetenties”.
Recente reacties
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
kamp zoweinigmogelijkcontrole maar als het dan toch moet kamp trajectcontrole
Door Jan De Groote 20 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
trajectcontroles, véél rustiger rijden. Bij flitspalen stampen ze op hun rem wat zeker de...
Door markske 21 uur geleden
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
het kleine europa is vooral bezig zijn burgers te wurgen. De rest van de wereld doet rustig verder...
Door suskewiet 1 dag geleden
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
Voor dat geld is de nieuwe Toyota Gt 86 steeds de betere keuze Meer pk, manueel en meer rijplezier...
Door Yves 1 dag geleden