Er was eerder vorig jaar al een officieuze mededeling maar vandaag werd het nieuws bevestigd dat de Brusselse Audi-vestiging vanaf 2018 de Audi Q6 mag gaan bouwen.
Vandaag wordt in Vorst nog de A1 in al zijn varianten geproduceerd. Vanaf 2018 verhuist de productie daarvan naar het Spaanse Martorell, waar Audi op dit moment in de Seat-fabrieken de Audi Q3 in elkaar zet. Die laatste ziet zijn productie dan weer verhuizen naar Hongarije.
Het wegvallen van de A1 in Vorst is slecht nieuws, ware het niet dat de werknemers zich geen zorgen hoeven te maken omdat in 2018 de Audi Q6 e-tron in de Belgische fabriek gebouwd zal worden. Die Q6 - Audi heeft het zelf over "de sportieve SUV tussen de Audi Q7 en de Audi Q5 in het productporfolio" - zal een gecombineerd rijbereik van zowat 500 km krijgen door de combinatie van elektro- en verbrandingsmotor. De Brusselse fabriek krijgt voor dit model haar eigen batterijproductie.
“De nieuwe productietoekenning aan de vestigingen verhoogt onze productie-efficiëntie en sterkt alle betrokken productiehuizen”, zegt Rupert Stadler, CEO van AUDI AG. “Hierdoor liften we verdere synergien in het Volkswagen Concern en bundelen we belangrijke sleutelcompetenties”.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 7 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 22 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden