Er is volgens Nissan nog ruimte tussen de NV200 en NV400. Die ruimte wordt binnenkort opgevuld door - verrassing - de NV300. Diens eerste busjestaak is de officiële UEFA Champions League-vlag te vervoeren naar Milaan voor de finale op 28 mei.
Is de NV200 nog een busje, dan is de NV400 een uit de kluiten gewassen camionette. Dat merk je ook aan het prijsverschil van zo'n 9.000 euro. Tijd dus om het gat tussen beiden op te vullen. Met een op de Renault Trafic gebaseerde NV300 bijvoorbeeld.
Verwacht dus ook een Trafic met bumperwerk van Nissan. Al zeker omdat de NV300 naast die Trafic van de band zal rollen in de Sandouville-fabriek van Renault in het Noorden van Frankrijk. Over motoren wordt met nog geen woord gerept, maar wederom; kijk daar voor best even naar de Fransen.
Wel weet Nissan te zeggen dat de NV300 5 jaar garantie (of 160.000 km) en pechverhelping krijgt over geheel Europa. De officiële introductie van het busje vindt plaats tijdens de Hannover Motor Show in september, kort daarna staat 'ie bij de dealer.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 18 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden