Volkswagen brengt een update van de Golf op de markt. Die is subtiel en brengt ons een nieuwe motorisatie mee.
Revolutionaire looks moet je niet verwachten, Volkswagen zorgt ervoor dat je buurman niet kan zien of zijn Golf nieuwer is dan de jouwe.
Zo is vooral aan de bumper gewerkt, en moet je ook daar al twee keer kijken voordat je de verschillen ziet. De chroomstrip en lijn rond de mistlampen zorgen ervoor dat de Golf wat meer op de Polo gaat lijken. Chroom vinden we ook in de grille, van waaruit de strip doorloopt in de koplampen, wat dan weer naar de Passat refereert. Xenon is niet meer, LED-koplampen zwaaien vanaf nu de plak.
Ook achteraan werden de bumpers hertekend, met iets agressievere looks voor de GTI, GTE en R-Design's. De achterlichten krijgen ook een nieuwe indeling.
zwaaien maar
Binnenin zijn de vernieuwingen groter, al lijkt dat niet zo. Het 12,3 inch grote Active Info Display vervangt optioneel de analoge tellers, een 9,2 inch scherm wordt in de middenconsole gemonteerd. Gesture Control doet zijn intrede, waardoor je naast de touchscreen ook met gebaren de infotainment kan bedienen. Het systeem is beschikbaar op de Discover Pro-infotainment. Verder zien we Traffic Jam Assist, Emergency Assist en Emergency Braking, al waren die laatste twee er ook al voor de facelift.
vijftienhonderd
Veel nieuws ook bij de motoren, want daar zien we een nieuwe 1.5 TSI met 150 pk, die op termijn de 1.4 TSI's overbodig maakt. In BlueMotion-uitrusting krijgt deze 1.5 130 pk, met een lager verbruik als gevolg. De Golf GTI krijgt tegenwoordig standaard 230 pk, de GTI Performance ziet dat vermogen stijgen naar 245 pk. Volkswagen vertelt verder, met uitkomsten van onafhankelijk onderzoek in de hand, dat hun huidige generatie dieselmotoren tot de schoonsten ter wereld behoren.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen