Officieel: Ferrari 488 Pista (2018)

ferrari-488-pista-2018_01

Het merk uit Maranello is klaar met haar overtreffende trap van de 488 GTB. Die heet 488 Pista, is klaar om gerief zoals de Porsche 911 GT2 RS te pesten en heeft geen nood aan excessief spoilerwerk.

Houden ze in Duitsland van een duidelijke ordening, dan mag het bij Ferrari allemaal wat losser. Zo kennen we nu al niet meer de namen van de huidige modellen en jawel, er mag er nog ééntje bij. Hoe Ferrari de strafste 488 GTB - vroeger 458 Italia - noemt? De 488 Pista. Met de grote P van Circuit, of zoiets. Enfin, de 488 Pista dus, een racebeest met 3,9 liter V8 die over twee turbo's beschikt en zo maar even 720 pk en 770 Nm koppel naar de achterwielen stuurt.

ferrari-488-pista-2018

Een brok kracht die je natuurlijk neer moet kunnen zetten. Daarom ook dat Ferrari stevig met de aerodynamica van de wagen speelt. Op het eerste gezicht lijken de verschillen met de reguliere 488 GTB niet groot maar kijk maar eens hoe de motorkap duikt om onderaan de bumper uit te komen en dan is er nog de stevige diffuser achteraan. Een vlakke bodem? Het zal wel zijn. Goed voor 20 procent meer neerwaartse kracht.

ferrari-488-pista-2018

En die kracht, die zorgt er voor dat deze Pista in nog geen drie tellen naar de honderd stuift. In de bochten haal je dan weer plezier uit het gedaalde leeggewicht; 1.280 kilogram. Ter vergelijking; dat is zo maar even 150 kilogram minder dan de 911 GT3 RS die Porsche ons vandaag heeft voor geschoven.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 1 reactie

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Mathieu 12:27
afbeelding van Mathieu

Allé, Tom Boonen weet weer wat doen met zijn geld. ;-)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws