Officieel: Kia Niro EV doet het met 64 kWh (2018)

kia-niro-ev-2018-zkorea_02

Hij was er al als hybride en als hybride met een stekker, voortaan kan je 'm ook zonder verbrandingsmotor krijgen. De elektrische Kia Niro doet het meteen met 64 kWh aan batterijkracht. Niet slecht voor een compacte crossover.

Het technologisch broertje van de Hyundai Ioniq, deze Niro. En gezien die Ioniq drie verschillende groene aandrijvingen onder de schulp kreeg was het maar een kwestie van tijd voor de Niro zou volgen. Toch was het even wachten op een puur elektrische variant. De reden daarachter is nu duidelijk, want de Niro bleef even on hold staan tot de Hyundai-Kia-familie klaar was met een nieuwe generatie batterijen. Maar liefst 64 kWh groot, waardoor de 28 kWh in de Ioniq Electric pots miezerig aanvoelen.

Het resultaat van die stevige set batterijen - die we ook al tegen kwamen in de Hyundai Kona Electric - is een range in de nieuwe WLTP-cyclus van 450 kilometer. Het is een cijfer dat al ergens naartoe gaat... bijvoorbeeld naar de kust en terug.

kia-niro-ev-2018

Om de elektrische Niro bereikbaar te houden voor een ruime groep van klanten spreekt Kia ook nog over een 39,2 kWh - en dus goedkopere - uitvoering. Die moet het evenwel doen met een range van 300 kilometer. Zijn debuut kreeg hij zopas op de Electric Vehicle Expo in Zuid-Korea, dit najaar zal de Niro EV waarschijnlijk met grote show in Parijs staan om dan begin volgend jaar zijn weg naar de eerste klanten te vinden.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

acce-2019

Recente reacties

acce-2019

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws