Officieel: Hyundai slijpt i30 bij (2018)

hyundai-i30-facelift-2018_01

Hij mag dan nog maar twee jaar op de markt zijn, de overgang naar WLTP zorgt er voor dat Hyundai enkel wijzigingen moet doorvoeren aan de i30. Niet enkel onderhuids, ook visueel komt hij vanaf nu anders voor de dag. Subtiel anders.

De diesel die voorin de i30 stak bij de lancering trekt het niet meer in de strengere Euro 6d Temp-norm. Waardoor Hyundai besloten heeft om een nieuwe 1.6-liter turbodiesel te installeren. Die "Smartstream"-diesel maakt gebruik van een adblue-installatie om WLTP-ready te zijn. Net zoals voordien biedt Hyundai drie vermogensversies aan. Een versie met 96 pk die net onder de 100 g/km duikt (NEDC II), eentje met 116 pk en een topversie met 136 pk. Op benzinepeut rijden kan natuurlijk ook nog altijd met de 1-liter driecilinder en 1.4 viercilinder.

hyundai-i30-facelift-2018

Een streepje Fastback

Samen met die motorenupdate besloot Hyundai haar volledige i30-gamma de voorbumper van de i30 Fastback te geven. Waardoor de hatchback en stationwagen wat stoerder voor de dag mogen komen. Of zo omschrijft Hyundai het toch.

Afronden doen de Zuid-Koreanen het geheel met twee nieuwe kleurtjes, Stellar Blue en Olivine Grey. Een fris jasje voor het najaar dus.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Tom Orrow 23:26
afbeelding van Tom  Orrow

Nieuwe voorbumper met hertekende led's ziet er veel beter uit dan voorheen

Mathieu 12:38
afbeelding van Mathieu

Deze week de poolwagen vh werk gaan afzetten in Opel garage voor reparatie.
Collega van mij keek ook eens rond en stelde informatieve vraag over een model in de showroom.
Zijn wagen (Nissan Quashqai diesel full option van 1,5j oud) zouden ze nu al niet meer overnemen. Opel voert zelf geen diesels meer in van het merk zelf, dus nemen ze ook geen jonge diesels meer over, tenzij voor een belachelijke prijs. Ze geraken de diesels voor de straatstenen niet meer kwijt. Zelfs eigen klanten die maar een paar jaar met een dieselwagen rijden, raden ze nu aan om de wagen op te rijden.
Of probeer uw wagen zelf te verkopen, met de beste wil vd wereld, wij kunnen u niet helpen.
Ze hopen dat het binnen een paar jaar terug omkeert, maar zelf denk ik niet dat dat zal gebeuren.
Ik weet dat er veel drama is rond diesel, maar dat het zo erg is...

Hopelijk maakt Hyundai geen fout door opnieuw te investeren in diesel. Hoewel het wereldwijd misschien zo erg niet gesteld is.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws