Hij mag dan nog maar twee jaar op de markt zijn, de overgang naar WLTP zorgt er voor dat Hyundai enkel wijzigingen moet doorvoeren aan de i30. Niet enkel onderhuids, ook visueel komt hij vanaf nu anders voor de dag. Subtiel anders.
De diesel die voorin de i30 stak bij de lancering trekt het niet meer in de strengere Euro 6d Temp-norm. Waardoor Hyundai besloten heeft om een nieuwe 1.6-liter turbodiesel te installeren. Die "Smartstream"-diesel maakt gebruik van een adblue-installatie om WLTP-ready te zijn. Net zoals voordien biedt Hyundai drie vermogensversies aan. Een versie met 96 pk die net onder de 100 g/km duikt (NEDC II), eentje met 116 pk en een topversie met 136 pk. Op benzinepeut rijden kan natuurlijk ook nog altijd met de 1-liter driecilinder en 1.4 viercilinder.
Een streepje Fastback
Samen met die motorenupdate besloot Hyundai haar volledige i30-gamma de voorbumper van de i30 Fastback te geven. Waardoor de hatchback en stationwagen wat stoerder voor de dag mogen komen. Of zo omschrijft Hyundai het toch.
Afronden doen de Zuid-Koreanen het geheel met twee nieuwe kleurtjes, Stellar Blue en Olivine Grey. Een fris jasje voor het najaar dus.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 14 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden