Interieur nieuwe Renault Clio focust op digitalisatie

renault clio 2019 teaser

Met de onthulling van de vijfde generatie Clio om de hoek heeft Renault de plaagcampagne volledig op gang getrokken. Vandaag mogen we alvast turen naar het interieur. Een interieur dat focust op digitalisatie, met dank aan de nodige schermpraal.

Gezien het verkoopsucces van de huidige Clio heeft Renault geen intentie om te wachten tot de verkoop fors daalt om een nieuwe generatie voor te stellen. Te meer omdat concurrenten zoals de Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Kia Rio en Seat Ibiza net in het nieuw werden gestoken. In 2019 krijgen we de vijfde generatie Clio voor onze neus geschoven, een plaagcampagne moet ons daar overduidelijk attent op maken.

Schermpraal

We moeten Renault evenwel krediet geven, want waar plaagcampagnes vaak maandenlang plagen met nietszeggende details van de nieuwe wagen toont het merk eventjes het volledige interieur van de Clio. Daar valt meteen de schermpraal op. Centraal is dat een 9,3-duims aanraakscherm (groter dan in de Talisman!), pal voor de neus wordt de klokkenwinkel vervangen door een digitaal display van maximaal 10-duim groot. De nieuwe Clio kan er alvast mee naast de al even digitale Volkswagen Polo gaan staan.

renault clio 2019 teaser

Beide schermen zullen draaien op het Easy Link-systeem, een nieuw besturingssysteem dat Renault ontwikkelde en zal debuteren in de Clio. Naast de schermen merken we nog fysieke knoppen op voor de airco, Renault wil daarnaast nog even meegeven dat de kwaliteit van het interieur op een hoger schavotje staat. Of we anders hadden gedacht van een perspraatje?

Bekijk HIER gelekte plaatjes van het uiterlijk.

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Jelledr 13:42
afbeelding van Jelledr

Dus, Renault is fier op het interieur van de Clio V. Maar blijkbaar niet zo fier op het exterieur. Anders hadden ze de wagen direct volledig getoond.

Jammer maar de knappe IV evenaren zal onmogelijk zijn.

Waxweazel 16:29
afbeelding van Waxweazel

Dat heet "teasing" en het publiek warm maken en houden voor verschillende dagen.
Marketing gezien is dit de beste manier om het publiek voor verschillende dagen over hun product te laten praten of geïnteresseerd te houden.

andre123 16:48
afbeelding van andre123

dat hebben ze zeker van een niet nader te noemen merk geleerd,die teasen al jaren,lol

Jelledr 22:59
afbeelding van Jelledr

Ik had toch wel wat meer creativiteit verwacht. Het exterieur is bijna een kopie van de 4de generatie gemengd met een Megane.

Het interieur lijkt wel knap . Zeker een vooruitgang op dat vlak.
Van zodra hij bij de dealer staat ga ik eens kijken. Op dit moment toch nog wat twijfels.

Onze Clio heeft momenteel 150000 km zonder noemenswaardige problemen. Buiten onderhoud en een probleem opgelost onder garantie liet hij ons nog nooit staan.

De 1.5dci zou zeker door kunnen gaan tot 250000 of meer. Zal van de vrouw des huizes afhangen of ze door wilt.

KevinDS88 09:26
afbeelding van KevinDS88

Ik vond het interieur nooit slecht, ten tijde van de pre-facelift kon je nog kiezen uit rood blauw en bruin, die kleurtjes fleurden de boel een pak op. Bij de Clio V gaat het over enkele kleine stukjes trim die je in een kleurtje kan krijgen zie ik? Da's niet echt vooruitgang.

Nee, hetgeen mij stoort is dat het interieur wat ratteld en dit vanaf dag 1. Als ze dat nou eens aanpakken dan zit het wel snor, dan is het wel een mooi stap voorwaarts.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws