In een sneltempo is Mercedes haar meest populaire modellen aan het vernieuwen om zo de laatste technologie van het huis te kunnen herbergen onder de carrosserie. SUV GLC, die mag drie jaar na zijn lancering al onder het mes voor een gedegen opfriskuur. Met nieuwe motoren en het MBUX-infotainmentsysteem als grote vernieuwingen.
Want eerlijk is eerlijk, aan de buitenkant zal je al goed moeten turen om de opgefriste GLC te kunnen herkennen. Grille, bumpers en lichten rondom werden subtiel getweaked maar wereldschokkend kan je dit moeilijk noemen. De Duitsers focussen zich dan ook vooral op de binnenzijde en de technologie onder de kap.
Hey Mercedes!
Binnenin verschijnt - niet onverwachts - het MBUX-infotainmentsysteem van Mercedes. Die nieuwste generatie van Mercedes' "besturingssysteem" herbergt zich eigenaardig genoeg niet achter twee doorlopende schermen (zoals bij A, B, E, S en co), waardoor het zwevende aanraakscherm op het dashboard blijft staan. "Hey Mercedes", die trekt evenwel ook naar de opgefriste GLC. Waardoor je voortaan tegen je GLC kan praten. Niet omdat je eenzaam bent, wel om de verwarming wat hoger te laten zetten of om het dichtstbijzijnde fastfoodrestaurant op je navigatie te laten kegelen.
Mochten ook onder het mes: de motoren. In totaal stelt Mercedes 5 motoren ter beschikking in de GLC, één voor één viercilinders. Specifiek gaat het over een benzine met Mild Hybrid-tech die goed is voor 197 pk (GLC 200) of 258 pk (GLC 300). Dieselaars mogen beroep doen op 163 (GLC 200d), 194 (GLC 220d en 245 (GLC 300d) pk. Een plug-inversie siert door afwezigheid, al zal die zonder twijfel binnenkort vanonder het doek worden gehaald. Idem voor de AMG-derivaten. En o ja, moest je er nog over twijfelen; 4MATIC-vierwielaandrijving is uiteraard beschikbaar. Binnenkort bij je dealer, de opgepoetste GLC!
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen