Ford Fiesta voortaan ook als milde hybride (2020)

Ford Fiesta mild hybrid 2020

Ford voorziet zijn Fiesta van een milde hybride aandrijflijn. De 1.0 EcoBoost van 125 en 155 pk komen over van de grotere Puma en zijn voorzien van een 48-voltbatterij. Ze moeten het verbruik van de B-segmenter met 5 procent drukken.

Ford plant de milde hybride aandrijflijn van de Puma ook onder de motorkap van de Fiesta. De nieuwe motoren krijgen een riemaangedreven starter/generator en een lithium-ionbatterij van 48 volt. In de krachtigste 155 pk-versie vertaalt zich dat in een extra zetje van 20 Nm bij acceleraties, in de 125 pk-versie moet dat uitstoot- en verbruikscijfers opleveren van 91 g/km CO2 (112 g/km volgens de WLTP-cyclus) en 4 l/100 km (5 l/100 km WLTP).

De nieuwe milde hybrides komen de versies van 100 en 140 pk vervangen. Daarnaast maakte Ford van de gelegenheid gebruik om de niet-milde hybride Fiesta van 95 pk te voorzien van de meest recente versie van zijn 1.0 EcoBoost. De 125 pk-versie is er eveneens als niet-milde hybride en kan naar keuze worden voorzien van een nieuwe zevenbak met dubbele koppeling. De 1.5 TDCi van 85 pk blijft in het gamma.

Tot slot nam Ford de rijhulp en connectiviteit nog onder handen. De versie met zeventraps kan worden voorzien van een adaptieve cruisecontrol met stop&go-functie, de waarschuwing voor kruisend verkeer achter de auto bevat nu een noodremhulp, en de Fiesta Active krijgt nieuwe rijmodi en ondersteunt samen met de Fiesta ST parkeermanoeuvres beter. Het SYNC3-infotaimentsysteem werd opgewaardeerd, en de connectiviteit tussen smartphone en auto werd verbeterd met een uitgebreidere app.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws