Citroën C3 Aircross kijkt anders na facelift (2021)

Een jaar nadat de Citroën C3 een frisse neus kreeg, gaat nu ook e C3 Aircross aan de facelift. Die facelift is een pak ingrijpender dan bij zijn hatchbackbroertje.

Moest je bij de gefacelifte C3 gaan zoeken naar de verschillen op de neus, dan moet je bij de C3 Aircross eerder gaan zoeken naar wat er gebleven is. Citroën ging met de gom over de voorzijde om allerlei lijnen te kunnen hertekenen. Zo vloeien de chevrons van het logo tegenwoordig niet alleen meer over in de grille, ze vertakken nog eens naar beneden toe. Dat helpt ook om de grote grille aan te passen, zodat de bumper in het midden een knikje krijgt. Van de vierkante koplampen onderin is geen spoor meer, ze werden vervangen door rechthoekige exemplaren die in het verlengde van de grille komen te liggen. De voorbumper werd nog wat drukker gemaakt door de diffusor onderin een lichtgrijze kleur te geven, geflankeerd door mistlichten die vroeger gewoon in de koplampunits verwerkt waren. Die koplampen krijgen tegenwoordig LED-technologie.

Het lijkt er wel op dat Citroën 100 procent van het budget voor de facelift aan de voorzijde besteedde. Aan de achterzijde lijkt amper iets te zijn veranderd. Ook binnenin lijkt op het eerste zicht niks te zijn aangepast. Tot je even naar het infotainmentscherm kijkt. Dat zag zijn scherm groeien van 7 naar 9 inch en kreeg ook een aangepaste lay-out en ook de aanraaktoetsen rond het scherm zijn verdwenen. Citroën monteert voortaan Advanced Comfort-zetels in de C3 Aircross en paste het opbergvak tussen de voorzetels aan.

Bij een facelift horen ook andere kleuren, drie kleuren komen het pakket aanvullen zodat je voortaan keuze hebt uit zeven koetswerkkleuren. Personaliseren was al een hot topic op de C3 en C3 Aircross, dat is nu niet anders. Citroën voorziet meer mogelijkheden om het dak in zwart of wit te kiezen, de zijspiegelkappen aan te passen of de C-stijl een kleurig accent te geven. Er komen nieuwe 16 en 17 inch grote wielen beschikbaar in de optielijst.

Vanaf juni kan je de nieuwe C3 Aircross bij de dealers gaan bekijken. Je kan nog altijd kiezen tussen twee PureTech-benzines met 110 of 130 pk, die laatste is er alleen met zestrapsautomaat. Bij de diesels - die blijven nog even - is er ook een 110 pk sterke BlueHDi, de BlueHDi EAT6 is een versie met gerobotiseerde versnellingsbak.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws