(Ver)hip: Dacia heeft een nieuw logo!

Dacia nieuw logo 2021

Renaults budgetdochter Dacia krijgt een nieuw logo. Dat is niet alleen tweedimensionaal – zoals vandaag de mode is – maar er hoort onvermijdelijk ook een hele marketinguitleg bij.

De laatste jaren al even modieus als een ledstrook tussen de achterlichten: een nieuw merklogo. Eerder gingen de logo’s van Toyota, Volkswagen en BMW – om maar een kleine bloemlezing te geven – al door de Illustrator. Nu is het de beurt aan Dacia, de Roemeense budgetdochter van de Franse constructeur Renault.

Diepfilosofisch

De nieuwe huisstijl van Dacia breekt volledig met het vorige logo, dat een dikke tien jaar geleden werd ingevoerd. Het lettertype ziet er veel robuuster uit, en het Daciablauw maakt plaats voor een kakigroene kleur. Maar de marketingafdeling zou natuurlijk de marketingafdeling niet zijn als het daar geen diepfilosofische uitleg aan koppelt.

Dacia nieuw logo 2021

Kakigroen

Die gaan we je besparen, maar we geven je alvast de kernwoorden “bewust minimalistisch”, “solide karakter” en “blik op de essentie” mee. Bij de kakigroene kleur hoort “de nabijheid van de natuur”, al wordt die kleur nog ondersteund door drie aardetinten en twee felle kleuren. De nieuwe huisstijl wordt vanaf deze maand stapsgewijs geïntroduceerd. Volgend jaar zijn de showrooms aan de beurt, in de tweede helft van volgend jaar zijn de auto’s zelf aan de beurt.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws