Volvo heeft het volledige gamma van de EX90 uit de doeken gedaan. Daardoor weten we wat de goedkoopste versie is van de elektrische luxe-SUV. Minimaal 86.300 euro ben je kwijt voor de Core Single Motor met een range van 580 km.
De Volvo XC90 is niet meer. Diens opvolger gaat door het leven als EX90 en krijgt een volstrekt elektrische aandrijflijn. Die info kon je al uitgebreid HIERZO lezen. Bij de lancering zette Volvo evenwel enkel de spotlight op de topversies. Ondertussen hebben de Zweden het gehele gamma uit de doeken gedaan. In welke smaken komt de EX90 komt op Belgische bodem? Kijk even mee!
Van Core tot Ultra
Het nieuwe vlaggenschip van Volvo volgt alvast de uitrustingsniveaus van andere modellen in het gamma. Daarbij gaat het van Core over Plus tot Ultra. De absolute instapversie is de Core Single Motor. Die is uniek in de line-up in die zin dat het de enige EX90 is die komt met 5 zitplaatsen. Alle andere uitvoeringen pakken uit met 6 of 7 zitplaatsen. De Core Single Motor krijgt een stevige accu van 104 kWh en een elektromotor op de achteras van 279 pk. Daardoor kan je vanaf de basis uitpakken met een range van maximaal 580 km volgens Volvo. Kostprijs? Vanaf 86.300 euro.
Zoals je hierboven kan zien topt het gamma bij de EX90 Ultra Twin Motor Performance. Die krijgt twee elektromotoren met een systeemvermogen van maar liefst 517 pk en 900 Nm (!) koppel. Gek genoeg beschikt die nog steeds over een maximale reikwijdte van 580 km met dank aan een accu van 111 kWh. De sprint van 4,9 tellen naar de honderd geeft evenwel vrij dat dit nogal een zware loebas is. Ook de prijs is navenant. 108.600 euro ben je kwijt voor deze topuitvoering, voor opties. Bekijk hieronder nog wat meer details over de technische specificaties van de EX90.
Recente reacties
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Het gevoel te hebben van meer overzicht te hebben? Is dat ook niet zowat de drogreden waarom de...
Door Adriaan 19 uur geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
De auto weet natuurlijk niet dat hij op een eindpunt zit maar als je langzaam rijd wordt...
Door Jan 21 uur geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Als je veel in een grootstad rijd,kun je geen camera's genoeg hebben. Want daar rijden wel wat...
Door mike 1 dag geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Deze houd achterliggende auto's in de gate. Als er 1tje opknalt maakt die foto's van alles rondom...
Door St 1 dag geleden