
Volkswagen brengt de ID.7 mee naar de CES-technologiebeurs in Las Vegas, de productieversie van de ID. Aero en daarmee zowat de elektrische Passat. Het model zit voorlopig wel nog ingepakt in een flashy camouflagekleedje.
Volkswagen is ons al een tijdje warm aan het maken voor een elektrische sedan van het formaatje Passat. De ID. Vizzion uit 2018 gaf al een eerste preview en in 2022 kwam dan de ID. Aero-conceptcar. Dit jaar kunnen we dan eindelijk uitkijken naar een productieversie, waar VW nu al een glimp van geeft op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. De elektrische berline zal door het leven gaan als de ID.7 en krijgt voor de beurs een 'digitaal' camouflagepak aangemeten.
Tot 700 km
Het speciale aan deze camouflage is dat het geen simpele wrap is, maar een heus lakwerk in 40 lagen, waarvan sommige ook elektrisch geleidend zijn. Dat betekent dat 22 stukken van de wagen kunnen opgelicht worden vanuit de lak, eventueel zelfs op het ritme van de muziekinstallatie. Heel speciaal allemaal. Maar daarmee vergeten we het bijna over de auto zelf te hebben: de ID.7 staat natuurlijk op het MEB-platform van Volkswagen, waar ook de ID.4 en ID. Buzz op rusten, in dit geval met een wielbasis van 2,97 meter.

Veel technische details geeft VW nog niet mee, behalve dat de ID.7 een rijbereik tot 700 kilometer zou moeten halen volgens de WLTP. Bij de ID. Aero sprak men nog van 620 km, dus ofwel gaat het om een grotere batterij, ofwel spreekt VW hier van stadskilometers. Aan boord innoveert de ID.7 met een nieuw displayconcept, met een groot 15-duims scherm op de middenconsole waarop de klimaatcontrole permanent aanwezig is. Ook is er een augmented reality head-up display, zoals bij de vlaggenschepen van Mercedes. Er zijn ook 'intelligente' luchtroosters die de warme of koele lucht automatisch kunnen verdelen aan boord. De première van de Volkswagen ID.7 staat gepland voor de lente van 2023.
Recente reacties
Adieu laadpas: Europa wil betalen aan laadpaal zoals bij tankstation
"Klein detail: bovenstaande transparantie zou enkel verplicht worden wanneer een nieuwe laadpaal...
Door Mathieu 19 uur geleden
Kort getest: BMW iX5 Hydrogen (2023)
Sommigen willen gewoon niet dat de Hwagen doorbreekt en altijd met hetzelfde excuus nlk het...
Door Tryphon 22 uur geleden
Rijtest: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 48V 7DCT (2021)
Value for money! Nog ruim 150 stuks op autosalon in de aanbieding met ruim €3000 korting. Allemaal...
Door Hans 1 dag geleden
Vergroening op z’n best: Audi experimenteert met planten voor je autointerieur
En dan moet je op het werk uitleggen waarom er een bloempot chirurgisch verwijderd is van tussen uw...
Door Adriaan 1 dag geleden