Het Nederlandse Heritage Customs heeft in samenwerking met Niels van Roij Design onderdelen voor de nieuwe Land Rover Defender ontwikkelt die al verroest zijn voor ze uit de doos komen. Alles voor de show, toch?
Dat Niels van Roij niet vies is van wat controverse is al wel gebleken uit zijn eerdere werk. Nadat Land Rover besloot geen coupé te bouwen van haar Range Rover deed Niels het maar lekker zelf, recent bouwde hij nog een Ferrari 550 om naar een shooting brake en nu wekt hij samen met Heritage Customs om verroeste onderdelen te gaan verkopen aan Defender-eigenaars.
Gecontroleerde roest
Oké, het klinkt misschien niet zo koosjer, mensen geld laten betalen voor roest maar het gaat hier echt niet om een zwendel. Niels en Heritage Customs gebruiken een bindingstechnologie waarmee ze alle soorten materiaal kunnen spuiten op binnen- en buitenoppervlakten. Zo kan er onder andere een dun laagje aluminium, messing, brons, titanium, zink of zelfs goud aangebracht worden. Dat stukje op pakweg de side vents kan dan gaan roesten of kan geschuurd, gepolijst of geborsteld worden.
Of de roest dan niet de gehele carrosserie gaat aantasten? Ook daar is een oplossing voor voorzien. De corrosie kan op ieder gewenst moment gestopt worden door het metaal te sealen. Kan er geen lucht aan het materiaal, dan kan het niet verder roesten. Logisch, toch?
Wat vinden jullie van roest-onderdelen? Een trend in wording?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden