Net als de Volkswagen Kever is ook de eerste generatie van de Golf nog lange tijd in productie geweest nadat ze bij ons al geruime tijd vervangen werden. De laatste Braziliaanse Kever liep slechts een paar jaar geleden van de band en nu komt er ook een einde aan het Golf I tijdperk. VW heeft de laatste 1.000 exemplaren aangekondigd die in Zuid-Afrika zullen worden geassembleerd. De wagen die origineel uit 1978 stamt krijgt tegenwoordig een moderner dahboard en een 1.6 benzine motor met 99pk mee. Deze laatste stuks zijn spijtig genoeg enkel voorbehouden voor de lokale markt.
Verder krijgt dit laatste hoofdstuk van de allereerste Golf nog een mooie omlijsting. Lichtmetalen velgen, een versnellingspook naar de vorm van een golfbal en andere lichtunits moeten het geheel wat meer glans geven. Als je dacht dat een dergelijk 'oud' ontwerp voor een appel en ei aan de mensen werd uitgedeeld ben je mis want zelfs hiervoor moet je €10.300 euro neerleggen, wat me een beetje van de pot gerukt lijkt. Al zal de exclusiviteit van deze 1.000 genummerde exemplaren daar ook wel voor iets tussen zitten.
via: carscoop
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden