"500 euro per maand, maandelijks opzegbaar", zo knalde Lynk & Co in 2021 binnen op onze markt. De Lynk & Co 01 kende dan ook een aanzienlijke populariteit in ons land (en bij onze noorderburen). Ondertussen werd die prijs al opgetrokken richting 699 euro per maand én kreeg de 01 een facelift en gezelschap van de volstrekt elektrische 02. Maar goed, je bent hier natuurlijk om meer te weten over de prijzen van de opgefriste 01.
Kopen, ja! Huren... tja?
Goed nieuws allereerst voor de urban hippies die blijven volharden dat ze een Lynk & Co moeten huren (en vervolgens moeten onderverhuren aan iedereen via de Lynk & Co-app): ook de 01 facelift zal maandelijks te huren zijn in een abonnement à la Netflix. Een exacte prijs is er echter nog niet, waardoor je op dit moment bent aangewezen op het aankopen van een 01 facelift.
Die krijgt een prijs opgespeld van 43.995 euro. Dat is amper meer dan wat je kwijt was voor het pre-facelift-model (42.000 euro) en in ruil krijg je meer kleur om uit te kiezen, nieuwe velgen, aangepast interieur en een potentere plug-inhybridemotor van 276 pk die maximaal 75 km puur elektrisch uit zijn aandrijflijn weet te zuigen.
Dit of een XC40?
Is de 01 facelift daardoor nog altijd de XC40 PHEV voor een fors mindere prijs? Moeilijk te zeggen, want Volvo biedt GEEN XC40 plug-inhybride meer aan in het gamma. Zo is er de XC40 Mild Hybrid van 39.950 euro en de elektrische EX40 van 51.100 euro. De Lynk & Co 01 facelift valt qua prijs en aandrijflijn dus pal tussen beide modellen.
Het lijkt er op dat de Zweden hun lesje hebben geleerd en voortaan uit elkaars vaarwater willen blijven. Merk trouwens ook op dat Volvo recent nog al zijn aandelen in Lynk & Co van de hand deed. Al was dat wel aan Zeekr, dat andere dochtermerk binnen de Chinese Geely-gigant.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen