Vooral qua veiligheid, à la Volvo, zit het weer dik snor. De City Safety zit er standaard op en ook Collision Warning met Pedestrian Detection en Full Autobrake is van toepassing. En dat moet ook, want het C-D segment is misschien wel een van meest bevochten segmenten op de automobielmarkt.
Concurreren in dit segment doe je misschien wel vooral op motortechnisch gebied. En ook daar slaagt Volvo erin voldoende verscheidenheid aan te bieden, twee benzine- en twee dieselmotoren zullen de start voor hun rekening houden.
Benzine betekent bij Volvo de heerlijke 3.0 liter grote T6. Dat blok is 304 pk sterk en beschikt over 440 Nm koppel. Tweede benzine is de 2.0 liter turbo met 203 pk en 300 Nm koppel.
Dieselen gebeurt met een 2.0 liter of 2.4 liter grote D5-motor. Respectievelijk 205 pk en 160 pk met de beschikking over 420 Nm of 400 Nm koppel.
In de loop van het jaar zal Volvo nog meerdere motoren aanbieden, overzichtje vinden jullie hier:
Benzine
Cilinderinhoud
Bouwwijze
Vermogen
Koppel
T5
2.0
4-cil in lijn
240 pk
320 Nm
T4
1.6
4-cil in lijn
180 pk
240 Nm
T3
1.6
4-cil in lijn
150 pk
240 Nm
Diesel
Cilinderinhoud
Bouwwijze
Vermogen
Koppel
DRIVe
1.6
4-cil in lijn
115 pk
270 Nm
De S60 zal in Gent geproduceerd worden en Volvo gokt op 90.000 stuks per jaar. Afzetmarkten zijn Europa, Noord-Amerika en de rest van wereld, allemaal goed voor 1/3 van de totale verkopen. Eerste leveringen starten in de herfst van 2010.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen