Autonieuws: Autosalons

Live in Genève 2011: Ford Focus EV

Met de Focus EV speelt Ford mee in het 100 procent elektrisch segment, dat nog relatief klein is. Momenteel zijn de Volt en de Leaf daar koplopers, al bevestigde Ford met een competitieve prijs de markt eind 2011 te zullen betreden. De Focus EV krijgt een set ion-batterijen uit het kamp van LG Chem. Het batterij management systeem zal door middel van waterstof worden gekoeld. Met een volle batterij, na 3 à 4 uur opladen met 240 volt, kan je tussen de 130 en 160 kilometer elektrisch rijden. In 2012 is de Ford Focus EV beschikbaar in Europa.

Met de Focus EV speelt Ford mee in het 100 procent elektrisch segment, dat nog relatief klein is. Momenteel zijn de Volt en de Leaf daar koplopers, al bevestigde Ford met een competitieve prijs de markt eind 2011 te zullen betreden. De Focus EV krijgt een set ion-batterijen uit het kamp van LG Chem. Het batterij management systeem zal door middel van waterstof worden gekoeld. Met een volle batterij, na 3 à 4 uur opladen met 240 volt, kan je tussen de 130 en 160 kilometer elektrisch rijden. In 2012 is de Ford Focus EV beschikbaar in Europa.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen