Waar ze wel over nadachten zijn de vormen. Voor de bouw van een Sergio werd het platform van de Ferrari 458 gebruikt, wielbasis en spoorbreedte werden daarbij behouden. Ook de motor is dezelfde, een 570 pk sterke 4.5 V8, gekoppeld aan een zeventraps automaat met dubbele koppeling.
De barchetta weegt 150 kg minder dan de 458 waar hij van afstamt en maakt gebruik van een aangepaste vleugel op de voorbumper om de aerodynamica te verbeteren (en de bestuurder wat uit de wind te zetten). Het handvat achterop heeft ook een dubbele functie, namelijk de downforce op de achteras waarborgen en de inzittenden beschermen bij een mogelijke koprol. De deuren openen schaarsgewijs, iets wat je voor het laatst bij een McLaren-Mercedes SLR zag.
Een 0-100 wordt gehaald in 3,4 seconden, de topsnelheid situeert zich rond de 320 km/u.
Productie van deze supercar is mogelijk, al zal het in een beperkte oplage zijn. Net centjes voor je verjaardag gekregen? Je weet waar je moet zijn.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen