UPDATE: BMW heeft contact opgenomen met Autofans om de situatie uit te leggen
Vooreerst het goede nieuws voor het merk uit München. Want hoewel het al sinds maart van dit jaar geleden is dat het merk een groei kon noteren in inschrijvingen, staat het premiummerk nog steeds op één in de ranglijst qua inschrijvingen in België. Met sinds begin dit jaar 34.761 inschrijvingen laat BMW nog steeds Volkswagen (31.158 inschrijvingen) en Mercedes (24.415 inschrijvingen) achter zich. Alleen...
Flinke knauw
Alleen wordt het verschil tegenover numéro 2 en 3 steeds kleiner. Sterker nog, hoewel BMW elke maand enkele procentpunten moest toegeven op de inschrijvingen van dezelfde maand vorig jaar, was september wel een serieuze klap. Met 2.607 inschrijvingen doet het Duitse het merk het maar liefst 43,64% slechter tegenover september 2024. Toen kon BMW nog 4.626 inschrijvingen noteren.

BMW nuanceert alvast de opvallende drop qua inschrijvingen. Jeroen Lissens, Head of Corporate Communications bij BMW Group Belux, licht toe: "Vorig jaar hadden we met BMW enkele megadeals afgesloten met grote vlootbeheerders. Die auto's werden ingeschreven in september 2024, waardoor dit een uitzonderlijke maand was voor BMW. Ondanks de lichte daling op vlak van inschrijvingen dit jaar, zijn we blij met het resultaat als we de gehele markt in acht nemen."
Hoewel daarmee de grote duik verklaard is, legt Lissens ook een ander pijnpunt van het moment bloot: De bedrijfswagenmarkt kromp in de eerste 8 maanden van dit jaar met 20%. Waardoor ook BMW niet buiten schot blijft. Tenslotte bestaat er de pijnlijke kans dat de Belgen wat BMW-moe zijn. Da's niet zozeer BMW's schuld. Misschien treedt, na vier jaar lang marktleider te zijn, merkvermoeidheid op in ons land. Want als iedereen een BMW heeft... wil jij misschien wel iets anders...
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen