Audi dumpte zopas de prijzen voor de nieuwe TT online. Voor net geen 40.000 euro heb je deze Duitse coupé met vier ringen op de snuit. Gaan jullie echter voor de Audi, of is er ander leuk speelgoed te kopen voor die prijs?
230 pk uit een 2.0 TFSI of 184 zwarte pk's uit een 2.0 TDI Ultra, dat zijn je keuzes als je 38.900 euro neerlegt voor de nieuwe TT. Dat is een smak geld voor een leuke coupé, geld dat je misschien ook bij een ander merk kan achterlaten. Wij sommen zijn voornaamste concurrenten op:
De underdog: Peugeot RCZ R
De Fransoos waarvan onze rechtervoet spontaan begint te kwispelen op de redactie. Peugeots visie op een heerlijke coupé. Met zijn vanafprijs van 40.620 euro iets duurder dan de Duitser, maar je krijgt standaard ongeveer alles mee dat je moet hebben. Heerlijke sportzetels incluis.
Uit Japan: Subaru BRZ
Zoek je fijn speelgoed met achterwielaandrijving, dan moet je niet verder zoeken dan het liefdeskind van Toyota en Subaru. Met zijn instapprijs van 28.000 euro is hij maar liefst 10.000 euro goedkoper. Daartegenover staan wel spartaanse bedieningselementen en een stevige rit.
De onrechtstreekse rivaal: BMW Z4
Een Z4 coupé hebben ze niet meer in het gamma bij BMW, al zorgt het stalen klapdak voor een gelijk gevoel. Een Z4 sDrive 20i kost je 37.300 euro. Iets oudbolliger dan de TT, maar wel met achterwielaandrijving.
Interne concurrentie: Audi A5 Coupé
In eigen huis hebben ze ook een concurrent. De A5 Coupé zit op het einde van zijn carrière, maar weet toch nog altijd te overtuigen in het straatbeeld. Een stuk groter, ook iets duurder, maar je rijdt tenminste niet rond met een A3 coupé...
Welke concurrenten kunnen jullie nog verzinnen voor 38.900 euro?
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen