Feit: de uitgaande generatie Micra probeerde het hogerop... en faalde grandioos. Dat lag niet zozeer aan zijn kwaliteit, wel door het feit dat mensen "Micra" associëren met een geinig klein doosje op wielen. Nissan probeert de boel nu recht te trekken met de nieuwe generatie Micra. Die baseert zich namelijk op één van onze favoriete EV's van het moment, de Renault 5 E-Tech. Toch was er de voorbije jaren een andere Micra die je gerust wou hebben, de Micra 160SR. Wait, what?
Strepentrekker
Rustig petjesdrager, want de naam van de Micra 160SR klinkt een stuk heftiger dan je denkt. Toch was de Micra 160SR het antwoord van Nissan op pakweg de Toyota Yaris T Sport. De Japanners ploften in het compacte ronde bolletje namelijk een meer dan potige 1.6-liter viercilinder met een gezonde 110 pk en 153 Nm koppel. Koppel dat aan een leeggewicht van 992 kg en je hebt een plezierig baasje.

Toch was de Micra 160SR vooral een oefening om een zo'n groot mogelijk motor in het kleintje te krijgen. Want ja, hij kreeg een sportievere achterbumper en dikkere velgen, maar achter die velgen zaten (achteraan) wel trommelremmen. Ook de sprint van 9,8 seconden naar honderd was niet wereldschokkend. Toch zegt iets ons dat je meer pret met dit ding kan beleven dan eigenlijk in een Micra zou mogen. Al zeker nu je voor nog geen 3.000 euro zo'n 160SR op de kop kan tikken.
Wat wordt het dus? De new school elektrische Micra of de old school Micra 160SR?

Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen