Jaguar is tegenwoordig top of the bill als het gaat om aluminium onderdelen voor auto's. De Britten willen de kloof echter snel kleiner laten worden door andere constructeurs inkijk te geven in hun productiemethoden.
Dat doen ze niet zonder de nodige zekerheden in te bouwen. Natuurlijk zijn de productieprocessen gepatenteerd en zal een ander merk ze niet zomaar van Jaguar kunnen inpikken. De productie van de aluminium onderdelen brengt echter een hoge kost met zich mee, terwijl Jaguar eerder een kleine speler is in de autowereld. Door andere constructeurs te laten zien wat hen bezighoudt hoopt Jaguar dat die concurrenten overtuigd worden van hun methode en overstappen op dezelfde bouwwijze als Jaguar. Door meer te standaardiseren op productievlak, wordt de productie goedkoper.
alle beetjes helpen
Het gaat niet per se om de productie van volledige structuren, vooral bij het gebruik van kleinere onderdelen kan volgens Jaguar een hoop bespaard worden. Zo gebruiken de constructeurs tegenwoordig nog steeds verschillende soorten popnagels, robots en lijm. Bij Jaguar alleen al zou het om 353 miljoen popnagels per jaar gaan.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen