De 'legende' waar Mitsubishi het in een teaser over had, mag dan wel een herwerkte concept car zijn, de L200 wordt ook in zijn vernieuwde vorm getoond op het salon van Genève.
De die hard-L200-fans zien natuurlijk direct dat deze L200 gewoon de Europese variant is van de Triton die Mitsubishi eerder al voorstelde in Thailand. Na 9 jaar en 1,3 miljoen verkochte exemplaren vond Mitsubishi dus dat de L200 ook bij ons een opvolger verdiende.
De vijfde generatie toont veel gelijkenissen met de vierde, al maakte Mitsubishi van de modelvernieuwing gebruik om het chassis zeven procent meer torsiestijfheid mee te geven. Onder de kap zit een 2.4 MIVEC turbodiesel die 154 pk en 380 Nm of 181 pk en 430 Nm genereert. De motor wordt standaard gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak. Mitsubishi geeft een CO2-uitstoot van 169 g/km mee, 17 procent minder dan bij de vorige generatie. Een Super Select 4WD II systeem laat je kiezen tussen vier verschillende rijmodi, en omvat ook full 4WD en een low gearing versnelling.
Mitsubishi biedt tegenwoordig een keyless start/stopmogelijkheid, geeft de Club Cab versie standaard extra deuren mee en installeert ook een cruise control met adaptieve snelheidsbegrenzer. Achteruitrijcamera, dual zone airco en een DAB-audiosysteem zijn andere nieuwigheden op deze pick-up.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen