Autonieuws: Officieel

Hyundai komt met i20 Turbo, vergeet Turbo-badge

Net zoals de i30 een Turbo-variant heeft, zal ook de i20 en zijn coupébroertje beschikken over een potente Turbo-versie. Die zullen de Zuid-Koreanen voorstellen op het autosalon van Frankfurt.

Over een volbloed Turbo-versie - met dito badge op de koffer en het nodige uitlaatgeweld achteraan - spreken ze bij Hyundai niet. De i20 Turbo zal het namelijk doen met een, houd je vast, 1.0-liter driecilinder turbobenzine. Laat de spot echter maar thuis, want het gloednieuwe blok dat voluit Kappa 1.0-litre T-GDI heet is goed voor 100 of 120 pk en 172 Nm.

Cijfers die meteen verklaren waarom Hyundai niet meteen een Turbo-badge op de koffer plakt maar desalniettemin meer dan aardig zijn om het kleintje (zeker de coupe) voort te stuwen in het verkeer. Een potentere variant zit op dit moment nog niet in de pijplijn, want bij Hyundai blijven ze de lippen stijf op elkaar houden over een N-variant.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen