Officieel: Hyundai i20 Coupé (2014)

new-generation-i20-coupe-_1_

Met de i20 Coupé probeert Hyundai een stevig lijn te trekken tussen haar koperspubliek. Want de strakke lijnen zijn spek voor de jongeren hun bek. Noem hem dus zeker geen i20 driedeurs. Net zoals de Opel Astra GTC verschilt de i20 Coupé stevig van zijn broertje met meer deuren.

Waren we over de achterkant van de i20 vijfdeurs niet echt helemaal overtuigd, dan mag deze Coupé-variant wel zijn derrière tonen. Vooraan is het alvast een mix van de i20 vijfdeurs en de Veloster. De flanken worden dan weer geaccentueerd door de stevige heuplijnen.

Grotere koffer dan de vijfdeurs

Binnenin is het herkenbaar i20 maar ditmaal eindelijk met een navigatie in de middenconsole. Een interieur dat zich trouwens siert door de ergonomie en gebruikte materialen.. Opvallend, blijkbaar heeft deze coupé meer kofferruimte dan de vijfdeursvariant. Zo voegt hij 10 liter toe om tot 336 liter uit te komen. Zuid-Koreaans magie...

new-generation-i20-coupe-_1_

Nog geen N

Onder de kap van de Coupé relatief kleine torretjes. Instapper van dienst is de 1,25-liter benzine met 84 pk en 122 Nm. Daarboven staat de 100 pk sterke 1.4-liter benzine die ook 134 Nm aan koppel weet op te wekken. Dieselaars doen het dan weer met een 1.1-driecilinder met 75 pk en 180 Nm en een 1.4-viercilinder met 90 pk en 240 Nm.

In 2015 kunnen we bij dat aanbod nog de nieuwe 1.0-liter driecilinder verwachten met twee vermogensversies. In cijfers; 100 pk en 120 pk. Over een performantere N-versie hebben we nog geen nieuws...

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 2 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Rob 11:57
afbeelding van Rob

Maar, maar, maar, hier hadden we toch de Veloster voor?

B4 23:31
afbeelding van B4

Tussen de Veloster en i20 zit een groot verschil. Knap wagentje, zeker met het panoramisch open dak.

Uw reactie