Autonieuws: Officieel

Officieel: BMW i3 rangelift (2016)

BMW laat je vanaf nu langer rijden met je i3 alvorens je weer naar een laadpaal op zoek moet. Met een verbeterde accu moet de radius omhoog gaan.

Het grote punt van kritiek van een BMW i3 was de kleine actieradius, net zoals bij vele andere elektrische wagens. En net zoals bij de concurrentie werkt BMW hard om dat probleem te verhelpen. Eerder bood BMW de i3 REx aan, een versie met benzinemotor zodat de range anxiety wat minder werd.

300 km = 200 km

Nu komt BMW met een i3 met grotere accucapaciteit. Naast de bestaande i3 met een accu van 60 Ah komt er ook een versie met 94 Ah. Die haalt een theoretische actieradius van 300 km, waar de minder krachtige accu strandde op 194 km. BMW komt al snel met de mededeling dat in de praktijk de 200 km altijd haalbaar zal zijn. Prestaties blijven ongewijzigd, de laadtijd wordt slechts een fractie langer dan de minder straffe accu, vanwege een verbeterde laadtechniek.

Image

Goed nieuws trouwens voor wie al een i3 heeft; dankzij de modulaire opbouw van de accu kan de bestaande 60 Ah-versie mits wat kunstgrepen gewisseld worden voor de sterkere 94 Ah-versie.

De aanbevolen verkoopprijs is 37.200 euro voor de BMW i3 (94 Ah) en 41.690 euro euro voor de BMW i3 (94 Ah) met Range Extender. De aanbevolen prijs voor de een upgrade zal later via de concessiehouders beschikbaar zijn voor de geïnteresseerde klanten.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen