De Golf aan de facelift en dus ook diens sportieve afgeleiden. Opperbaas Golf R krijgt aangepast bumperwerk en herwerkte mechaniek onder de kap. De moeite om jouw 'oud' exemplaar in te wisselen?
Ondertussen zitten we halfweg de levensloop van Golf nummer 7 waardoor een facelift zich opdrong. Die facelift sijpelt nu ook door naar de Golf R. Waardoor er visueel een hertekende voorbumper valt te rapen en ook voor- en achterlichten krijgen een wat ander signatuur. Al draait het bij deze update vooral om de mechanische veranderingen...
Extra paarden, extra verzet
Volkswagen vond namelijk nog tien extra poeders in de 2-liter viercilinder turbobenzine. Waardoor het vermogen van 300 pk naar 310 eenheden stijgt. Idem voor het koppel, dat voortaan 400 Nm naast zich mag schrijven op het infobord (+20 Nm). Die kracht sluist zich nog steeds naar de vier wielen via het 4Motion-systeem. Die 'sluizing' gebeurt voortaan echter optioneel via een DSG7, waardoor je een extra trap aan de automatische versnellingsbak mag toevoegen.
Met een aangepaste launch control sprint je daardoor naar de honderd in 4,6 seconden. Daarnaast adopteert de R alle - en vaak optionele - functies van de reguliere opgefriste Golf. Denk aan een infotainmentscherm met gebarenbediening en een automatische file-assistent tot 32 km/u.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen