Minder kilo's en meer downforce. Helemaal in het motto van Lotus-oprichter Colin Chapman. Al krijgt de Evora GT430 ook meer paarden achterin. Want met enkel gewichtscijfers lok je tegenwoordig geen klanten meer. De 3.5-liter V6 met supercharger mag 436 pk en 440 Nm door z'n ingewanden richting de achterwielen braken. Zo daarmee heb je iedereen al aan je lippen bij een gesprek.
Lotus-fanatici zullen blij zijn om te horen dat het gestripte interieur en koolstofvezel koetswerkonderdelen het geheel richting de 1.258 kilogram brengen. 26 stuks minder dan de Evora 410 en dat was al een serieus uitgepuurd model. In combinatie met het motorblok achterin zou de Evora GT430 onder de vier seconden richting de 100 km/u moeten vliegen. 'Zou', want tussen de inzittenden een manuele zesbak, waardoor alles van je schakelkunsten af hangt. Bochten pakken gaat dan weer beter door de knoet van een spoiler, Öhlins-schokdempers en schoeisel van Michelin (Pilot Sport Cup 2).
60 gelukkigen
Een zeldzaam baasje zal deze GT430 sowieso zijn, want Lotus beperkt de productie tot 60 stuks. Met een prijs boven de 150.000 euro. Geld waarmee je ook een Porsche 911 GT3 kan kopen. Echt eentje voor de Lotus-fanatici dus.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen