Autonieuws: Officieel

Officieel: Mitsubishi Outlander PHEV facelift krijgt nieuwe motor (2018)

Met de plug-invariant van de Outlander schoot Mitsubishi in 2013 los in de Europese roos. Nu, vijf jaar na datum krijgt de PHEV een tweede doorgedreven facelift. Tot en met een nieuwe motor onder de kap. De Outlander PHEV versie 1.5 zeg maar.

Vraag onze bovenburen maar naar het belang van de Mitsubishi Outlander PHEV op de Europese markt. De stevige SUV verkocht als een malle door het fiscale voordeel van de hybride-aandrijving, jaren voor automerken plug-in-SUV's begonnen te bouwen. Ook in België is de Outlander PHEV hét model dat Mitsubishi een bestaansrecht geeft op onze markt. Omdat de concurrentie steeds straffer wordt (van BMW, over Volvo, tot Kia), hebben de Japanners besloten de Outlander PHEV een stevige opfrisbeurt te geven.

Best letterlijk te nemen, want hoewel de visuele evolutie relatief klein is (nieuw smoelwerk en een opgefrist interieur), is vooral de technische wijziging van grote aard. Hoezo? Wel, de 2-liter benzinemotor mag op de schop, in de plaats komt een nieuwe 2.4-liter viercilinder benzine voorin te liggen die kan teren op de zuinigere Atkinsoncyclus. Samen met een gegroeide batterij (voortaan 13,8 kWh) en sterkere elektromotor zal de Outlander PHEV daardoor krachtiger uit de hoek kunnen komen. Onderstreept door een nieuwe Sportmodus.

Image
mitsubishi-outlander-phev-facelift-2018

Waarom Mitsubishi plots zo'n stevige wijziging doorvoert? Het één en ander heeft er zeker mee te maken dat het Japanse merk haar plug-in-SUV gaat aanbieden op de Amerikaanse markt. Een markt waar ze een extra grob koppel best gewoon zijn. Specifieke cijfers (pk, koppel, range, CO2, etc) geeft het merk nog niet vrij, al zullen we die info begin volgende maand krijgen op het autosalon van Genève.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen