Het Japanse merk mag dan wel een strijd voeren in de marge in ons land, op wereldschaal is Suzuki geen te onderschatten speler. Meer nog, sinds het tweede kwartaal van 2018 mag het bedrijf zichzelf kronen als meest winstgevende constructeur ter wereld. Specifiek komt het er op neer dat het merk een winstmarge van 11,8 procent voor kan leggen. Of in mensentaal: Op elke 100 euro die het merk binnen kreeg, was 11,80 euro pure winst.
Daarmee steken de Japanners trouwens BMW voorbij, die een winstmarge voor weten te leggen van 11,4 procent. Desalniettemin toch nog even in perspectief brengen; Suzuki wist het tweede kwartaal van 2018 een omzet van 7,59 miljard euro te noteren, BMW kon 25 miljard op de bank parkeren. Suzuki bewijst evenwel dat je geen dure auto's hoeft te verkopen om gezond voor de dag te komen.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen