Met de spotlight op de Tivoli, Musso en Rexton zou je vergeten dat het Zuid-Koreaanse SsangYong nog een oudgediende in de etalage heeft staan. Die Korando mag dit jaar aan zijn vierde generatie gaan. Belangrijk, want de Korando speelt in het ontiegelijk groot C-SUV-Segment.
Met de Tivoli en verlengd broertje XLV wist SsangYong enige naamsbekendheid in België te scoren. De Korando, die moet daar nog eens een serieuze lap bekendheid aan toe voegen. Want SsangYong zet zwaar in op het succes van deze SUV. Niet gek, als je weet dat hij opereert in het C-SUV-segment. Het segment van de Nissan Qashqai en co, zeg maar.
Moderne tijden...
Korando nummertje vier krijgt daardoor de nodige strijdwapens aangemeten. Te beginnen met het uiterlijk dat de designtrekjes van de Tivoli over een groter karkas drapeert. Daardoor geniet deze Korando van een eigenzinnige designtaal. Belangrijk, in een segment waar alle auto's meer en meer op elkaar beginnen te gelijken.
SsangYong zelf hoopt vooral te imponeren met het interieur. Want daar moet het merk helemaal naar de moderne tijd worden gekatapulteerd. Met een digitale instrumentencluster, al even digitaal fors infotainmentscherm en een kwaliteitsboost die we ook al in de Rexton kregen te zien.
...moderne motoren
Zonder moderne motoren zal het echter moeilijk worden om klanten te overtuigen. Ook daar is SsangYong zich van bewust. Daardoor een 1.5 benzine met milde-hybridetechniek voorin de nieuwe Korando, ook een 1.2-liter turbobenzine en een volledig elektrische versie zouden op de planning staan.
Op het autosalon van Genève zal SsangYong groots uitpakken met haar nieuwe Korando.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen