Na de geflopte Citan blijft Mercedes halsstarrig vasthouden aan het idee dat er plaats is voor het merk met de ster in het segment van de compacte gezinsbusjes. De T-Klasse moet klanten weg gaan sleuren van de Citroën Berlingo. Nee, we maken geen mop.
Wordt het segment van de statige sedans in Europa gedomineerd door de Duitse merken, dan kan je gerust stellen dat het segment van de ludospaces compleet in handen van de Fransen is. Je weet wel, het segment van de loodgietersbusjes die om werden gevormd tot hyper goedkope personenbusjes met plaats voor veel. Met rakkers zoals de Renault Kangoo, Citroën Berlingo en Peugeot Partner/ Rifter.
"Taxi"-Klasse
In 2012 besloot Mercedes eveneens dat segment te betreden met de Citan, een Renault Kangoo die een Mercedes-badge opgespeld kreeg. Een busje dat - in zijn passagiersvariant - compleet flopte. Zelfs een campagne met de enige echte MacGyver kon de boel niet redden. Simpelweg omdat mensen die dit type auto kopen eerder afkeer hebben voor een prestigieus merk. Al hielp het natuurlijk ook niet dat de Citan in de praktijk gewoon een duurdere Kangoo was.
Hoe dan ook, Mercedes is er van overtuigd dat ze mits wat aanpassingen toch nog zullen slagen in hun opzet. Want de nieuwe generatie van de Citan moet ons de flop van weleer doen vergeten. Daarvoor doen ze beroep op marketing. Want de nieuwe "personen"-Citan zal niet meer door het leven gaan als Citan... maar wel als T-Klasse. Met de T van Taxi-Klasse... nemen we aan.
Veel details zijn er nog niet geweten over deze nieuwe T, al is het duidelijk dat die net zoals de nieuwe generatie Citan voor loodgieters zijn fundamenten zal delen met de nieuwe generatie Renault Kangoo. Ook een volledig elektrische versie zal daardoor mogelijk zijn. We zijn benieuwd of de T-Klasse een vuist zal kunnen maken tegen de Citroën Berlingo en co.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen