Honda heeft zijn derde generatie HR-V voorgesteld voor de Europese markt. De compacte Japanner gaat voortaan als hybride door het leven en krijgt geheel nieuwe looks.
Ook Honda moet geleidelijk aan steeds meer overschakelen op elektrificatie. De volledig elektrische Honda E is daarbij het boegbeeld, maar ook de CR-V en Jazz staan voortaan onder stroom. Althans, gedeeltelijk, want zij gebruiken een hybride aandrijflijn waarbij de benzinemotor vooral gebruikt wordt om stroom op te wekken voor de elektromotor.
e:HEV
Die technologie heeft Honda ‘e:HEV’ gedoopt, en vindt nu ook zijn weg naar de nieuwe HR-V. Specifiek gaat het over een 1.5 benzine die zowel kan dienen als generator voor de accu, alsook de wielen rechtstreeks kan aandrijven. Daarnaast zijn er ook nog twee kleine elektromotoren aanwezig om gedeeltelijk elektrische te kunnen rijden. Zoals een Prius van Toyota zeg maar. Het systeemvermogen bedraagt alvast 131 pk en 253 Nm bij 4.500 tpm.
De vernieuwde stijl van de derde generatie is volgens Honda dan weer geïnspireerd is door coupés. Al zien wij nog steeds een klassieke vijfdeurs. Het radiatorrooster is prominent aanwezig, de flanken zijn stevig en glad. Binnenin volgt de nieuwe HR-V het dashboarddesign van de Jazz en wil hij comfortabel plaats bieden aan vier volwassenen, met beperktere plaats voor een derde passagier op de achterbank. Ook de ‘Magic Seats’ van de Jazz maken in deze HR-V weer hun opwachting. Eind 2021 verschijnt de HR-V bij de Europese dealers als rivaal voor de Renault Captur en co.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen