Autonieuws: Officieel

Opgefriste Kia EV6 GT is hier: 650 pk en zelf schakelen! (2025)

Met 585 pk, 740 Nm en een 0 tot 100-tijd van 3.5 seconden haalde de Kia EV6 GT zo'n drie jaar geleden zowat alle voorpagina's. De opgefriste versie staat nu klaar aan het stoplicht, met meer vermogen, meer accu en meer prestaties.

De zowat meest begeerlijke EV uit Zuid-Korea van de voorbije jaren? Dat moet wel de Kia EV6 zijn. Tót Hyundai plots met de Ioniq 5 N op de proppen kwam, een belhamel van het hoogste schavot met gesimuleerd schakelen en exuberant veel vermogen. Nu wil het toeval dat Ioniq 5 en Kia EV6 stiekem neefjes zijn. Jep, je kan het al raden!

Het hart van de Ioniq 5 N

De opgefriste Kia EV6 GT krijgt niet enkel een nieuwe snuit en opgefriste schermenwinkel in het interieur, hij neemt ook het hart over van de Hyundai Ioniq 5 N. Het resultaat? De al niet misselijke 585 pk sterke set-up van twee elektromotoren wordt ingewisseld voor een elektromotor op de vooras van 226 pk en ééntje van 383 pk op de achteras. Daardoor krijgt de nieuwe EV6 GT een systeemvermogen van 650 pk. Daarnaast krijgt hij ook een grotere accu. 77,4 kWh wordt 84 kWh, waardoor de WLTP-range voortaan 450 km's bedraagt in plaats van 424 stuks.

Image
Kia EV6 GT 2025 updates

Al is er meer, want Kia keek even lief naar Hyundai en keek ook de N Grin Shift van de Ioniq 5 N in handen. Dat systeem simuleert versnellingen van een klassieke sportwagen met verbrandingsmotor en werkt in de realiteit veel beter dan je zou denken. Eveneens nieuw zijn de dempers, stuurinrichting en afstelling van de ophanging. Zonder twijfel staat deze EV6 GT volgende maand te blinken op het autosalon van Brussel!

Image
Kia EV6 GT 2025 updates
Een eerlijke review... | Hyundai Ioniq 5 N getest (2024)

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen