Ooit, in een nog niet zo verleden werden er op jaarbasis enkele duizenden M's verkocht bij BMW. In 2010 spraken we zelfs over "maar" 17.000 exemplaren. Ondertussen is de M-divisie binnen BMW uitgegroeid tot een instituut/ geldkoe (lees wat past). Zo sloot BMW M 2024 af met een verkoop van 206.582 auto's. Ha.lu.ci.nant.
Is het de XM?!
De reden achter die gigantische verkoop hoef je natuurlijk niet al te ver te zoeken. Op het moment van schrijven biedt BMW 61 (!!!) M-modellen aan en tegen dat je deze zin hebt gelezen staan er waarschijnlijk al 63 in de configurator. Als kwatong kan je dan natuurlijk gaan beweren dat BMW tegenwoordig op élke semi-sportieve auto een M-badge kleeft, al zie je de wereld dan misschien wel wat te zwart wit.

Neem nu de populairste M van 2024. Afhankelijk van hoe je in Amerika gestemd zou hebben erken je 'm als een échte M, of zou je oproepen om BMW's Capitool te bestormen. Want de i40 M50 is dé bestseller van ///M. Gooien we echter alle auto's buiten die de letter M koppelen aan meer dan 1 cijfer, dan is de M2 de onbetwiste winnaar. Tenslotte is er ook nog rechtvaardigheid in de wereld, want M's eerste uniek model sinds de M1 verkoopt voor geen meter. Je weet wel, de potsierlijke XM. Hoe exclusief een M nog is met jaarlijks meer dan 200.000 verkochte modellen? Dat is ander koek.
Reacties
door This That
door Bert Vermeulen
door John Jelders
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen