In 1959 gooiden Jem Marsch en Frank Costin hun achternamen in de blender om met Marcos Engineering op de proppen te komen, een bedrijfje met één doel: lekkere scheurijzers bouwen. De geschiedenis van het merk kent veel hoogtepunten, maar meer dieptepunten. Waardoor in 2007 de deuren moesten sluiten. In 2022 kocht zakenman Howard Nash de boel op en die is nu klaar om zijn plannen met de wereld te tonen.
3 peilers
Het nieuwe Morgan plot een revival gebaseerd op drie sterke peilers. Allereerst is er natuurlijk de ondersteuning van al bestaande Marcossen (Marci?) en het heruitbrengen van die modellen onder de "Continuation Series". Een trucje dat het zonder twijfel haalde uit de zak van Jaguar en Land Rover. De tweede stap is uiteraard een opvolger voor de laatste Marcos die we ooit hebben gezien, de TSO.

Tenslotte plot Marcos een gloednieuwe auto die het beste van zichzelf moet geven op en naast het circuit. Denk daarbij niet aan een luxe-GT, maar wel aan een haarscherp sturende sportwagen. Waar Marcos met geen woord over rept? Elektrificatie. Al is dat niet gehele gek van een merk dat in de eerste levensjaren onderstellen met houten onderdelen bouwde. Benieuwd hoe dit uit draait, want op onze redactie hebben we altijd een zwak plekje gehad voor de Mini Marcos. Die gebruikte het chassis en de motor van de klassieke Mini, maar gooide daar een stoer sportwagenpakje over.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen