Omoda & Jaecoo introduceert nu immers de Omoda 5 SHS-H. Sommigen onder jullie herkennen daar al het Super Hybrid System in, de benaming die de Chinezen op hun plug-in hybrides plakken, het extra H’tje betekent dan weer dat dit een hybride van de zelfopladende soort is.
Subtiele facelift
Daardoor kan de accu een flink stuk kan krimpen, naar slechts 1,82 kWh. Door het spel van de verbrandingsmotor (143 pk sterk) en de elektromotor van 150 kW zou het verbruik echter binnen de perken blijven. Zo claimt Omoda dat de 5 elke 100 km zo’n 5,3 liter drinkt en om de kilometer zowat 120 gram CO2 naar buiten kucht. Daarmee zou je zo’n 1.000 km moeten kunnen afleggen voor je volgende bezoekje aan de benzinepomp. Omoda & Jaecoo vraagt zo’n 31,990 euro voor de basisversie van deze 4,4 meter lange SUV, waarvan het systeemvermogen piekt op 225 pk.

Omoda maakt van de introductie van de hybride versie trouwens meteen gebruik om een facelift te introduceren. Zo krijgt de 5 een strakkere grille en nieuwe dagrijlichten. Ook de rode accenten werden ingeruild “voor een meer mature uitstraling”. Dat rode accenten niet volwassen zijn, zouden we nu niet in Maranello durven verkondigen, maar de nieuwe 5 ziet er zeker strakker uit dan voorheen. Maar hoe zie jij een hybride wagen? Voor sommigen is het een Griekse tragedie, die het slechtste van beide werelden combineert, anderen vinden het de gulden middenweg naar een elektrische toekomst. Laat ons zeker weten wat jij vindt in de comments!
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen