Cabrera, zo zou de opvolger van de nieuwe Gallardo moeten heten. Ons klinkt dit raar, want Cabrera is tevens ook de naam van een ter ziele gegane motorfietsenmerk uit Italië. Maar goed, wie geeft eigenlijk om de naam?
Tot 20% onderdelen delen met de Audi R8
Veel belangrijker is de technologie. Hoewel eerst nog gedacht werd dat de wagen zou gebouwd worden op het platform van de Aventador, stak Audi er een stokje voor. De nieuwe Gallardo moet op het modulaire platform staan waarvan ook de nieuwe Audi R8 zal gebruik maken. Met andere woorden: Audi wil zo min mogelijk werk steken in het ombouwen van de Gallardo naar de R8. Zo zouden beide modellen tot 20% van de onderdelen moeten delen.
Automaat is zeker, handbak overwogen
Afmetingen zouden zo goed als gelijk blijven en het gewicht zou onder de 1500 kg moeten blijven. Motor van dienst blijft waarschijnlijk een V10 die zo'n 600 pk zal uitspuwen. Een automaat met dubbele koppeling is al zeker, een handbak wordt overwogen (lees: zal afhangen of de R8 ook nog een handbak krijgt van Audi).
Meer info komen we in september te weten tijdens de Frankfurt Motor Show.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen