Volgens een Japanse website krijgt de Toyota Supra aan het einde van zijn carrière nog een heuse GRMN-editie. Die zou de zescilinder van de nieuwe M3 en M4 onder de kap krijgen en beperkt worden tot 200 exemplaren.
Het gaat uiteraard maar om wilde en onbevestigde geruchten, maar zeg bij de Japanners nooit nooit. Wie had er vijf jaar geleden immers gedacht dat Toyota ooit een Yaris zou voorzien van een compressor en 212 pk, en daar maar 400 stuks van zou bouwen? Precies...
Nu, het zou ook zo’n GRMN-special worden die Toyota van plan is voor zijn Supra. Als de coupé op BMW-basis al richting herfstdagen van zijn carrière gaat, en dat zal niet voor 2023 zijn, dan zou er een Supra GRMN volgen. Meer zelfs: Toyota zou de Duitsers zover gekregen hebben om hun 3.0 zes-in-lijn uit te lenen die ze in de aankomende M3 en M4 willen gebruiken.
Dat blok, intern bekend onder de codenaam S58, wordt ook al gebruikt in de X3 M en X4 M en produceert in Competition-uitvoering maar liefst 510 pk. In de Supra GRMN zou dat zelfs 520 pk worden. Geen manuele zesbak of achttrapsautomaat overigens, maar de zeventraps met dubbele koppeling die BMW zelf stilaan afzweert op zijn M-modellen.
De Duitsers zelf zouden overigens geen Z4 M willen bouwen, waardoor deze Supra GRMN een redelijk uniek ding wordt. Temeer omdat de productie beperkt zou blijven tot 200 exemplaren, en het maar zeer de vraag is of er ooit van naar Europa komen. Als de geruchten effectief kloppen...
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen