Alpine zal voor het eerst in zijn bestaan deel nemen aan de Pikes Peak hill climb in de VS. Daarvoor haalt het een nieuw speeltje uit de kast. Een speeltje die het volume van de A110 GT4 racewagen richting volume 11 draait. Maak kennis met de A110 GT4 EVO! Nu ja, met een eerste plaagplaatje.
Het is een credo dat we bij Autofans altijd ter harte hebben genomen: "Er is nog nooit een auto slechter geworden met meer letters achterop." Alpine volgt die denkpiste nu richting Pikes Peak. Want het Franse merk zal deelnemen aan de befaamde heuvelklim. Niet met een A110, niet met een A110 GT4 maar wel met de... A110 GT4 EVO!
Slimme marketing
Alpine's nieuwe speeltje zal uitkomen in de Time Attack 1-categorie. Dat is de categorie van gemodificeerde auto's die de originele koets, motor en aandrijflijn behouden. Al mogen die componenten uiteraard wel aangepast worden. Of anders gezegd: het Franse merk mag niet plots een V8 en vierwielaandrijving onder de carrosserie van de A110 dumpen. Alpine ging in zee met Signatech om de stroomlijn van de A110 GT4 verder te optimaliseren voor de wedstrijd. Zoals je op de plaagfoto kan zien gaat het alvast over een joekel van een staart achterop én - interessant genoeg - een vleugel op de flank tussen deur en achterwiel.
Dat Alpine net nu voor het eerst in de geschiedenis beslist deel te nemen is misschien niet toevallig. In de wandelgangen gaat het gerucht dat het sportmerk van Renault voet aan wal zoekt in Noord-Amerika om auto's te verkopen. Gezien de nu al zo goed als uitverkocht productie van de A110 lijkt dat een eigenaardige stap maar vergeet niet dat we aan de vooravond staan van een complete gezinsuitbreiding bij het merk. Zo zal Alpine ook instaan voor de snellere versie van de reïncarnatie van de Renault R5. Staat er ook nog een (elektrische) SUV op de planning en zal de A110 in 2026 opgevolgd worden door een elektrische sportwagen.
Check HIER onze circuittest met de beestige Alpine A110 R!
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen