Stoelverwarming, mobiel internet, Spotify, tot zelfs meer vermogen van de elektromotoren, het zijn maar enkele functies die de voorbije jaren achter een maandelijkse betaalmuur werden gezet bij sommige automerken. En hoewel bijvoorbeeld Mercedes hoopt dat je extra geld neerlegt voor een meesturende achteras die verder kan draaien, blijven we massaal weg van de abonnementsopties in onze auto. Dat blijkt alvast uit een studie van Smartcar bij 1.000 Amerikanen en Europeanen.
Bestaat dat?
Vooreerst de harde cijfers: 76% van de ondervraagde respondenten geloofde dat ze geen abonnementsformule in hun auto hadden aangevinkt. Markeer vooral het woord "geloof", want 40% van de ondervraagden wist niet eens dat er zoiets bestaat als maandelijks betaalbare opties in een auto. Het onderstreept vooral dat het gros van de autorijders niet bezig is met het connecteren van zijn auto aan verschillende abonnementsformules om toegang te krijgen tot ambigue voordelen.

Toch is het niet allemaal slecht nieuws voor de automerken die Car Subscription Services aanbieden. Want 50% van de ondervraagden staat open voor de tech, als het autobezit goedkoper maakt. Verschillende merken bieden momenteel al gratis upgrades aan, maar het onderzoek toont aan dat veel autobezitters niet goed begrijpen hoe ze dit moeten activeren. Van de 24% die wél gebruikt maakt van abonnementsformules in hun auto, geeft 74% aan tevreden te zijn. Al willen ze vaak meer functionaliteiten dan er momenteel al beschikbaar zijn. Tegen 2030 wordt verwacht dat ongeveer 96% van de nieuwe auto's uitgerust is met een vorm van optioneel abonnement dat je achteraf kan aankopen.
Bron: Smartcar
Reacties
door This That
door Piet Snot
door This That
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen