Busjes hoeven niet saai te zijn! Althans, dat vinden ze bij Zyrus Engineering. Het Noorse bedrijf ontwikkelt voor de guitige ID. Buzz van Volkswagen een extreme bodykit uit koolstofvezel om het busje een futuristische look te geven. De gesloten velgen maken het plaatje af. Maken of kraken, deze Z Buzz?
De voorbije maanden heeft Zyrus Engineering uit Noorwegen zich meermaals in de spotlight weten te rijden. Het relatief klein bedrijf dat zich toespitst op koolstofvezel onderdelen krijgt steeds meer de smaak van "autobouwen" te pakken. Na de 1.200 pk sterke straatlegale Strada LP1200 gebaseerd op een Lamborghini, is het nu tijd voor een bodykit voor de... ID. Buzz?!
Uit de hand gelopen mop
Waarom zou een bedrijfje dat zich bezighoudt met GT-racen en het ontwikkelen van koolstofvezel onderdelen zich plots toespitsen op een elektrisch busje van VW? Wel, zoals wel vaker startte het verhaal met een uit de hand gelopen mop. De eigenaar van Zyrus Engineering, Radni Molhampour, was gecharmeerd door het nieuwe elektrische busje en had ook weet van enkele klanten die een ID. Buzz besteld hadden. Daarom ontwikkelde hij deze bodykit samen met Black Fish Graphics om te tonen wat mogelijk was. En jawel, klanten tekenden zowaar de bestelbon!
De bodykit is - uiteraard - volledig uit koolstofvezel opgetrokken en laat de ID. Buzz nog meer op een busje uit de toekomst lijken. De volledig kit bestaat uit een splitter vooraan, zijschort, zijspiegels, spoiler achterop en diffuser achteraan. Grootste aandachtstrekkers zijn echter de 22-duims koolstofvezel "Aerodisc" velgen die Zyrus Engineering ontwikkelde voor deze ID. Buzz. Samen met een verlaagde ophanging wordt de ID. Buzz daardoor een meer dan moddervet busje. Addertje onder het gras? De bodykit kost een stevige 11.900 euro en de velgen nog eens een forse 4.999 euro. De vraag is dan ook maar dat een ID. Buzz zo'n 17.000 euro aan visuele upgrades nodig heeft. Al brengen we nu al hulde aan klanten die het doen!
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen