De jaren 90 waren absolute hoogdagen voor de sportwagen. Niet in het minst omdat zowat elke automerken van elk land wel een sportieveling in zijn stal had staan. Niet in het minst bij Japanse merken, met illustere namen zoals de Toyota Supra, Mitsubishi 3000GT en Honda NSX. Die laatste auto, door Ayrton Senna himself afgesteld, werd door een Zwitser gebruikt als donorauto, om er een andere 90's sportwagen van te maken.
Honda 360 ModeNSX
Waarom je überhaupt een Honda NSX zou verbouwen om te gelijken op een Ferrari 360 Modena? Simpel! De eigenaar droomde van een Ferrari, maar had gaan zin in de abominabele betrouwbaarheid. En laat de Honda NSX nu nét één van de meest betrouwbare sportwagens zijn ooit gebouwd. Het resultaat moest er lekker uit zien, dagelijks gebruikt kunnen worden en poepsimpel in onderhoud zijn.

Hoewel je tegenwoordig een slag op het hoofd van de eigenaar zou geven - een propere Honda NSX is anno 2025 meer waar dan een Ferrari 360 -, was dat 18 jaar geleden natuurlijk nog niet het geval. De auto werd verbouwd met de nodige aandacht voor detail en ook de 3-liter V6 achterin met VTEC kreeg een opfriskuur om 300 pk neer te zetten via een manuele versnellingsbak. De eigenaar vraagt nog 75.000 euro voor zijn creatie. Waardoor deze "Ferrari 360" de goedkoopste rijdende Honda NSX is die je momenteel kan kopen in Europa. De wereld op z'n kop...
Bron: Mobile.de
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen