Autonieuws: Varia

MiTo krijgt DDCT + foto definitief Giulietta-interieur

**Update: Nu ook met extra beeld.** Het komende salon van Genève zal bol staan van de nieuwigheden. Bij Alfa Romeo zal vooral de nieuwe Giulietta in het oog springen, maar ook de MiTo krijgt er een primeur bij. De MiTo zal er voor het eerst gepresenteerd worden met DDCT, oftewel Dual Dry Clutch Transmission. Een DSG-bak dus, maar dan volgens Alfa Romeo.

De voordelen van de transmissie met dubbele koppeling (een koppeling voor de even en een voor de oneven verzetten) zijn algemeen bekend. Snellere, meer soepele schakelbewegingen, minder wrijving en dus een lager verbruik met eveneens minder CO2-uitstoot. Dit terwijl de transmissie via Alfa's DNA-knop softwarematig van karakter kan worden aangepast. Ga er dus maar vanuit dat de DDCT ook in de nieuwe Giulietta beschikbaar zal zijn. 

Een andere nieuwigheid is het vernieuwd 'Blue&Me-Tom Tom' systeem. Dit moet het huidige geïntegreerde infotainment 'Blue&Me' vervangen. Een welgekomen update daar het huidige systeem dat al heel wat van zijn pluimen verloren had in tussentijd. 

Wat betreft de Giulietta valt er nieuws te rapen met onder andere de allereerste definitieve foto van het dashboard. Ware eye-catchers zijn de tuimelschakelaars zoals we die kennen van uit de 8C Compétizione. Verder krijgt uiteraard ook de Giulietta standaard het DNA-systeem (Dynamic, Normal, All Weather) met zich mee. De verwachtingen voor Alfa's jongste zijn hoog gespannen, temeer omdat de Giulietta - nota bene volgens Alfa Romeo zelf - de meest dynamische in het felbevochten C-segment zal worden.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen